Sider

fredag den 25. juli 2014

Boys month - Baby sengetøj

Jeg ved ikke hvad det er med mig. JegKanIkkeStyreDet.... Det med baby sengetøj. Lidt lækkert print på bomuldsstof og jeg er allerede igang med at sy sengetøj oppe i hovedet. Mens jeg skriver dette indlæg, har jeg det næste sæt liggende klar til at blive klippet ved siden af mig, og jeg har allerede syet et sæt i denne måned.


Min undskyldning denne gang er de fine fine elefanter jeg fandt her på Etsy, samt stjerne stof fra Stof og Stil. Begge er økologisk bomuld og skønne og bløde. Eeeeelsker de små farverige tegninger i det ellers afdæmpede sorte og grå.


Pipingen er lavet af grå-sort kantebånd fra Stof og Stil. Lynlåsen har jeg ikke sat ind i bunden men ca 1/4 oppe af betrækket og dækket den med et "overslag" (hedder det det?) Pudebetrækket er med amerikansk lukning.

Sidst var der nogle der spurgte til om man skulle sy pudebetræk til baby sengetøj, og nej, det skal man egentlig ikke, ifølge anbefalingerne. Men min største dreng bruger stadig sin babydyne OG sin junior dyne og 2 hovedpuder (en i vuggestuen og en herhjemme). Så vi har fået fuld valuta for pengene i forhold til babydynen, at jeg nu altid syr pudebetræk til babydynen, også selvom det ikke bliver brugt i starten. Så skal det selvfølgelig passe at den næste er fuldstændig ligeglad med sin dyne og pude... men den tid den sorg, ind til da, syr jeg baby sengetøj ;-)



16 kommentarer:

  1. Det er virkeligt fint og kom også selv til at sy lidt for mange sæt til bettemanden fordi jeg heller ikke kunne stoppe igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, er det ikke åndssvagt at man har det sådan? Min store dreng har nu brugt det, fordi han skulle have nyt på og jeg ikke orkede at gå op af trappen og hente noget af hans eget, så nu kan jeg nok godt sy et sæt mere til den lille :-)

      Slet
  2. Hvor er det bare fint!! :)

    SvarSlet
  3. Så fint! Er vild med elefanterne!

    SvarSlet
  4. Det er så fint! Når jeg får gang i symaskinen skal jeg altså også bare sprøjte baby- og børne betræk ud;-) Jeg har fået hjemmesyede fra veninder et par gange, og det har bare været de bedste. Så jeg tænker, at det vil jeg engang bruge som barselsgaver:-) Og hovedpudebetrækket har jeg haft liggende (uden pude) i lift, barnevogn og tremmesengen som ekstra sikring mod gylp;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig sådan en god gave. Min svigerinde har rimelig store piger og de bruger stadig deres babydyne til at putte med i sofaen, så sådan nogle babysæt kan jo holde i maaaange år :-)

      Slet
  5. Så skønt sengetøj! Elefantstoffet er fantastisk og sammen med stjernestoffet bliver det bare endnu mere fint!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg skulle bare have fundet det i turkis, så havde det været helt perfekt, ikke ;-) ???

      Slet
  6. Hvor er det bare fint med de grå og sorte elefanter og frøerne. Sikke noget fint stof!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de små farve tegninger bryder det hele lidt. Og så er det altså noget ret lækkert blødt stof også...

      Slet
  7. Jeg kan SÅ godt forstå at du måtte eje det elefant stof - det er super fint. Min datter på 2 år bruger i øvrigt stadig babydyne og pude - det er bare en helt tynd pude, men hun elsker den, især i barnevognen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så vildt med de små og deres behov som kan være så svære at forudse! Min dreng skal bare have sin pude, så er alt godt. Og dynen er aldrig over ham, men han skal holde om den. Og han kaster sig lykkeligt over den, hver gang han ser den. Han kan genkende sine betræk, men er gudskelov ligeglad med hvilke der er på. -Meget praktisk at det ikke er sådan en nusseklud eller bamse, som man kan panikke totalt over at miste, han har brug for... :-)

      Slet
  8. Det er så fint dit sengetøj! Jeg nyder også at sy den slags. Min succesrate er stor, fordi pasformen er taknemmelig. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D LOL og ja, det er faktisk også ret vigtigt! Især når man trods alt skal klippe nogle lange lige stykker der skal være helt ens :-) Og jeg fatter simpelthen ikke hvorfor det ofte bliver en lille smule skævt, selv efter man har tegnet og målt og gjort ved!!

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar