Sider

tirsdag den 15. juli 2014

Boys Month - Brune fløjls bukser

Jeg er helt vild med fløjl, i alle afskygninger, baby fløjl, bred riflet, almindeligt, mønstret... you name it. Disse bukser er syet til drengen, havde et helt sæt i tankerne, men blusen er for stor, så I må få sættet at se når jeg har fået syet en mindre størrelse overdel.



Endnu en gang har jeg vendt lommerne på den forkerte led, de er syet sammen med foer og derefter syet på bukserne. Mønsteret er mini kreas posebuks, som jeg har klippet smallere og uden rib. I dette mønster, bruger min snart 2 årige dreng, stadig str 1 år, lidt vildt når jeg tænker på, at han har ligget præcis på gennemsnittet de sidste mange gange han er blevet målt og vejet. 


Det er lidt pudsigt som noget stof åbenbart indbyder til at lave noget bestemt. Jeg er med på at der ikke er så mange variationer,  man kan laver bukser over, men prøv at se dem her, som jeg syede for noget tid siden, utroligt hvor lidt jeg egentlig har ændret. Men altså når noget virker, så er det vel okay, bare at varierer over temaet?



8 kommentarer:

  1. Hej Gitte.
    Hvor er de fine. ja jeg varierer også over et mønster, jeg har fra Line, når nu det passer, hvorfor så forsøge med noget andet? Jeg kan også godt li' fløjl, og jeg tror, jeg skal have lavet nogle fine bukser til gavstrikken i det til efteråret.
    God sommer
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh ja, Lines mønster er også rigtig godt. Drengen er bare vokset ud af den størrelse jeg har herhjemme, så skal lige have syet et par stykker de næste gange på syskolen :-)
      God Sommer til dig også!

      Slet
  2. Jeg synes generelt Minikreas mønstre er MEGET store, så begge mine drenge har også helt tiden brugt meget mindre str i Minikrea end i købetøj og andre mønstre :) Jeg synes det ser godt ud med de vendte lommer :) kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at høre, for nogen gange har jeg ærgret mig lidt. Det er selvfølgelig bedre at de kan vokse i det, end at man starter med at sy det for småt :-)
      God Sommer. KH Gitte

      Slet
  3. Hvor er de fine! Ja hvorfor ændre når noget virker? Mønsteret er også fint fordi der findes afvekslingsmuligheder - bl.a. Med læg ved knæene. Det gir også et drenget touche :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhh ja, læg ved knæene, det må prøves. Hvordan mon man gør det? Ligesom indsnit ved bryst? Super ide, tak for den!

      Slet
  4. Super fine! Du giver mig helt lyst til at vende tilbage til børnetøjet... På det seneste er jeg ellers blevet ret begejstret for at sy til mig selv i stedet!! ^_^

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sådan kan det jo gå. Jeg veksler lidt mellem mig selv og børnetøjet. Især efter et stort projekt til mig selv "slapper jeg af" med lidt børnetøjs syning. :-)

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar