Sider

fredag den 1. november 2013

"Sy" til din baby # 1

Jeg er med i Annas "Sy til din baby" måned. Og jo bevares, jeg har syet og planlagt at sy, men jeg har altså også både strikket og hæklet... Og siden jeg er med i det, og Anna altid laver et kort resume på engelsk, vil jeg benytte lejligheden til at lancerer engelsk resume på bloggen.


Så første indlæg er Cecilies fine trekants tæppe som jeg har strikket i en råhvid uld. Mit tæppe er vist et par trekanter bredere end Cecilies, men ellers har jeg fulgt opskriften. Det "krøllede" lidt da jeg strikkede det, men efter vask og tørring er det blevet fint og lækkert. Det kribler i fingerne for at hækle en kant på, men jeg ved at modtagerens mor vil være gladest for det helt enkle, så jeg styrer mig.




For Annas blog project I have knitted a Cecilie's "triangular" baby blanket in cream colored wool. I would love to add a crochet border, but I know the mother to whom this blanket is intended, appreciates things simple. 
And I am introducing English resumes, as of today.

19 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt - og meget enkelt :-) Jeg synes det kan være både svært men også sjovt at lave til andre, som har en anden smag end en selv. Det er jo fint at skulle hoppe over i et par andre sko - man skal bare huske at holde sig der...når de kreative lyster tager fat i en ;-)
    Jeg kommer også til at have hæklede ting i Sy til din baby i November ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt at vide at jeg ikke er den eneste der varierer over temaet :-) Og mange tak for de fine ord, jeg kan jo ikke tage æren for andet end strikken. Det er "hvad bier tænker" der har fundet på mønsteret. Men jeg har selvfølgelig en ide til en videreudvikling af det... det er klart :-)

      Slet
  2. Nøj, hvor er det blevet lækkert! Super flot trekant mønster!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg hun er ret dygtig hende Cecilie :-) Jeg strikker jo bare... Monkey see-monkey do :-)

      Slet
  3. Hvor er det bare blevet flot, Gitte! Jeg er vild med det super enkle udtryk. :)
    Kh Astrid

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er jeg også og jeg glæder mig SÅ meget til at give det væk. Har lavet en hel bunke mere (og skal virkelig holde mig tilbage for ikke at gakke helt ud, hun skal jo også have lov til at købe eller lave noget selv)

      Slet
  4. Åh hvor er det fint og smukt enkelt!

    Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.. Og ja, det er helt fantastisk når noget kan gå op i en højere enhed.

      Slet
  5. Det er virkelig fint. Smukt arbejde :-)
    Kh. Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak.. Elsker baby ting der også er pæne for det voksne øje :-)

      Slet
  6. Åh, hvor ser det lækkert og skønt ud!!! Jeg er sikker på, at det ville være fint med en kant på også, men jeg kan nu også rigtigt godt li det helt, helt enkelt og FINT!

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber jeg kan styre mig til babyen kommer... For kan du ikke forestille dig hvor fint det ville være med en sart rosa kant?

      Slet
    2. Det ville være smukt!!
      Tæppet her har jo en kant, men man kunne jo prøve at lave "ret-kanten" om tæppet mindre næste gang, så skal der jo nærmest en ekstra kant på ;o)

      Slet
  7. Tæppet er så smukt og dejlig blødt og min lille pige nyder det hver dag :-) Den mest perfekte barselsgave. Tusind tak.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig så lidt! Det er jo det mindste jeg kunne…

      Slet
  8. Hej.

    Så smukt et tæppe.
    Jeg vil vanvittig gerne strikke det til min gravide veninde.
    Men jeg prøvede lidt på et par almindelige strikkepinde (dvs. ikke rundpinde), og der blev det alt andet end trekanter. Ved du om det er fordi det er på strikkepinde og ikke rundpinde?

    Håber virkelig du kan hjælpe.

    SvarSlet
  9. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  10. Hej.
    Jeg er i gang med at strikke dette tæppe. Du skriver at du har lavet dit tæppe bredere end Cecilies, men hvilket garn har du brugt og hvor mange nøgler?
    Jeg bruger mayflower cotton3 og har snart brugt 6 nøgler, men synes ikke helt at det bliver langt nok.
    Mvh Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke
      Det er er efterhånden nogle år siden jeg strikkede det tæppe, så det kan jeg desværre ikke huske.
      Mvh Gitte

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar