Sider

torsdag den 17. juli 2014

Maternity wear - nok ved at være det sidste indlæg....


Med her, ca 6 uger igen, er dette nok ved at være det sidste indlæg af den slags. Det har været fedt at kunne supplerer garderoben her i denne omgang med, især jersey kjoler. Ikke fordi det vel egentlig er specielt meget billigere end H&M, men det har været fedt at have tøj på som andre ikke har. 


Mønsteret er et onion mønster (2052), hvor jeg har tilsæt en lille neonfarvet bæltestrop og bæltestropper i kjolestoffet i siden. Stoffet er en grå glimmer jersey fra Stof og Stil og fungerer rigtigt godt til formålet. Tror at jeg skal have lidt mere og sy nogle løse bluser i, til tiden efter fødslen.

Et godt tip hvis du selv vil sy dit ventetøj er at finde en jersey model med empire snit, og så gøre halsudskæringen mere "ærbar" (altså højere) end mønsteret forskriver, så kavalergangen bliver lige knap så dyb. (ja, altså hvis du synes ;-))

10 kommentarer:

  1. Det er en superflot kjole! Og virkelig skønne detaljer! Jeg er vild med den lille kontrasterende bæltestrop. Meget prof! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Astrid. Og ja den der lille bæltestrop endte faktisk med at være sindsyg praktisk også, bæltet er jo altid lidt for langt og det er sgu så irriterende når det sidder og stritter ud. Så er det godt at neon kan være lidt behjælpelig :-)

      Slet
  2. Hold op en sød kjole :) Og sikke en flot mave - blir helt skruk :P kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia :-) Jeg glæder mig nu lidt til at komme af med maven.... altså lige om noget tid, han må godt lige inkubere lidt mere :-)

      Slet
  3. Hvor ser du skøn ud - du strutter jo!! Det er en fin kjole og jeg kan godt li kontrasten i stroppen.
    Hygge
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karen! Og ja, det strikker frem alle vegne og jeg er konstant lidt beskidt på maven :-)

      Slet
  4. Super fed kjole. Virkelig smart og det kan man nogle gange mangle med den store mave. Den er ret så flot til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina. Og ja, det er nu meget dejligt med noget let tøj der ikke gnaver nogle vegne :-)

      Slet
  5. Hvor er du flot! :-) Held og lykke med fødslen!

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar