Sider

onsdag den 19. februar 2014

Maskinerne er fremme….

Sidste fredag besluttede jeg mig for at NU var det nok. Efter at have (dag) drømt om stoffer, mønstre og alt det tøj jer gerne ville sy i flere uge, lod jeg manglende fodpaneler og lister, være manglende. Fik manden til at bærer bordet ind i det der skal blive til sy-værelset og pakkede maskinerne ud.  (der kom sjovt nok også meget hurtigt fodpaneler op efter at manden kunne se, hvor hurtigt jeg kunne flytte stof mm derind :-) )

Drengen mangler nattøj, da det meste af det han havde efterhånden var ved at give bleen "camel toe". Samtidig er det jo et perfekt genoptrænings projekt, når man er lidt rusten. 2 sæt blev det til, men det ene ligger alligevel inden på sybordet, ribben skal lige strammes op hvis jeg skal gøre mig noget håb om at han beholder bukserne på.

Nej det er ikke snavs på kamera linsen :-) 
Han er kun lidt beskidt efter morgenmaden…. 

Har brugt minikreas heldragts mønster, der også kan deles i to. Selvom min dreng er fuldstændig gennemsnitlig hvad angår vægt og højde, er det alligevel nødvendigt at gøre bluse delen lidt bredere, jeg har givet den ca 2 cm mere (1 cm fra fold når jeg ligger mønsterdelene op), men det er stadig lige i underkanten. Af samme årsag har jeg valgt ikke at give blusen en rib i taljen, men bare overlocket kanten. Stoffet er fra lageret, mener jeg købte ufo/marsmænd stoffet på udsalg i Stofkiosken. Det resterende jersey og rib er fra Stof&stil

***** 
I finally managed to drag out my machines and move them to their future home in the house. It felt really great, although a bit rusty to be sitting there again. I started with an easy project, since my boy is in desperate need of PJ's. This is one of the 2 that I did, I need to tighten the waist on the other pair that I made, if I intend for him to actually keep the pants on :-)

5 kommentarer:

  1. Har haft det på samme måde - har tænkt utrolig meget på ting jeg skulle sy, men har bare ikke haft tiden til det. I aftes fik jeg ENDELIG maskinen fundet frem - og det var skønt!!!
    Nattøjet er rigtig lækkert - og dejligt du er kommet i gang igen

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er så vildt, så meget det kan fylde når man ikke kan få afløb for sine energi. Var nærmest begyndt at blive stresset over at jeg fik syet, fordi jeg havde SÅ meget lyst. Så dejligt at du også er kommet igang igen, glæder mig til at se hvad du finder på :-)

      Slet
  2. Sikke noget lækkert nattøj, og hvor er det dejligt at høre, at du kunne komme lidt i gang igen.Jeg håber I er ved at være på plads så der bliver mere tid til alt det sjove :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Stine, han ser pludselig så stor ud i det. Og ja det er helt fantastisk at være igang igen…

      Slet
  3. Sikke noget fint nattøj, og hvor skønt for dig, at du har fået gang i maskinerne.
    Jeg tager hatten af for alle de projekter I har gang i på samme tid!

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar