Sider

lørdag den 9. marts 2013

Akut sprutte - DIY solhat

Jeg støtter op om Sprutte indsamlingen og er igang med at arrangerer et "lær at hækle (en sprutte)- arrangement" for min mødregruppe og andre der har udtrykt ønske om at lære at hækle.





Men i min mødregruppe er der en pige der har en veninde med tvillinger der lige er kommet til verden lidt for tidligt. Så jeg har hæklet en "akut sprutte", for det tilfælde at hun ikke selv kan nå at hækle to inden i morgen. Hvis hun kan så sendes den Jeanette fra Lutter idyl og ender lige gyldig hvad på RH neonatal afdeling, før eller siden.

Jeg har brugt opskriften fra Josephine/Jeanette, og lavet en lille tilføjelse i form af en solhat.

DIY Sprutte Solhat

Følg opskriften til omgang 8 eller 9
1) Hækel en omgang i yderste lænke
2) I næste omgang hækles 2 fm i hver fm
3) hækel en omgang fastmasker
4) hækel en omgang således *1 fm, 2 fm i samme maske* (gentag). 
5) afslut og hæft ende

Forsæt oprindelig sprutte opskrift i inderste lænke i den omgang du startede solhatten.

Skriv endelig hvis der er noget der ikke giver mening.


2 kommentarer:

  1. Next time you arrange an evening hækle event, I'm in. That octopussy looks cool.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks Asta. I will let you know, if I have an event again :-)

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar