Sider

fredag den 9. januar 2015

Hjemmelavet julegave - den eneste

Det går ikke så godt med mit ønske om at prøve lidt forskellige stof typer og syet noget til mig selv... Eller dvs det gør det, jeg får bare ikke lige taget billeder af det og lagt på bloggen. Men det kan være at det kommer. Jeg har i hvertfalde syet et par Simplicity 1366 modeller i forskellige stoffer. Nu skal jeg bare have hverdagen til at køre og det yngste familie medlem til at sove. Denne uge har været svær, for vi skulle finde rytmen igen efter ferien, men samtidig til kontrol på Roskilde, den ene dag hos fyssen, den anden dag hos lægen, og tidspunkterne har selvfølgelig ikke passet ind i hans sove eller spise-tider (så ja, jeg har siddet på forskellige "parkerings" pladser mellem hjemmet og roskilde sygehus og forsøgt at få baby til at falde ned og derefter spise). 


Det er ikke slut med Line/Marapytta kjolerne... Og i julegave til drengenes yngste kusine, nåede jeg at lave endnu en af Lines kjoler. Jeg har tidligere syet en kjole i isoli, som jeg vist aldrig fik vist, men den er hun så glad for. -Siden hun godt kan være lidt af en frossen-pind og generelt ikke er så glad for syninger over bryst, så er isoli kjoler et kæmpe hit (og Camille kjoler dermed et stor no-go). Tilføjet et glimmer hjerte i strygestof fra Stof og Stil (der holder helt fantastisk godt) og lidt flæser ved skulderen, bliver den også mere end "bare end almindelig isoli"-kjole. 


Stoffet er en smuk dyb lilla isoli fra Stof2000, ribben er fra Stof & Stil og det samme er strygestoffet.

6 kommentarer:

  1. Jeg får heller ikke altid taget billeder af det jeg laver, eller også gør jeg men så er det ikke altid det kommer på bloggen. Jeg vælger at se positivt på det. Det betyder jo at jeg rent faktisk har et liv i den virkelige verden der heldigvis stadig tager mere af min tid end tiden foran computeren :)

    Den er virkelig flot, den kjole. Og det glimmer hjerte er lige prikken over I´et :)

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linette :-) Og ja, lad mig bare blive i troen på at jeg HAR et liv lige nu ;-) Neej, det har jeg jo, det leves jo bare inde i baby boblen :-D Det sidste var at jeg troede jeg havde taget billeder af ting jeg har sendt ud i verden, men de er hverken på computer eller kamera... sådan kan det jo gå. Glæder mig så meget til at se dig og de andre snart.

      Slet
  2. Den er virkelig sød den kjole

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karen Elisabeth... Modtageren har den også ofte på har jeg hørt... Hvilket er godt, for det er altid lidt nervepirrende at give noget væk som ikke lige stod på ønskeseddelen og som man selv har lavet.

      Slet
  3. Hvor er den bare fin! Sikke en dejlig lilla farve!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Katrine... Og ja, den farve er jeg også ret tosset med.

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar