Sider

mandag den 12. august 2013

Flere broderede suttesnore

Jeg synes broderede suttesnorer er noget af det fineste og jeg har lavet et par personlige og endnu en med de klassiske elefanter. Til nogle venner der lige har fået en lille dreng, har jeg lavet en med Havhingsten (det store vikingeskib, rekonstrueret i Roskilde), det er muligvis ikke det mest naturlige babymotiv, men forældrene har mødt hinanden ombord på et af Havhingstens togter for nogle år siden så jeg håber de kan lide den. (Og skulle man have lyst til at se skibet ligger det i København i øjeblikket).

Farverne er selvfølige helt forkerte ifølge min kæreste, for jeg lå ikke lige inde med den rigtige okker og jordfarve som sejlet har, men mon ikke det går?  

Længe har jeg også tænkt på at lave en med Pacman figurerne. Der er noget der skærer mig i øjet, så ved ikke om jeg kommer længere med denne her. Men nu er selve figurerne afprøvet og så kan jeg måske finde en mere harmonisk måde at fordele figurerne på. Den klassiske med elefanterne har jeg lavet før, desværre kunne broderiet ikke holde til at blive vendt fra ret til vrang, så jeg ved ikke lige hvor meget længere jeg kommer med den. Bliver nødt til at finde en anden måde at sætte bagside på broderiet, for det bliver nogle gange lidt bøvlet.

Jeg er ikke den eneste med hang til broderede sutte snore. Astrid fra Rock & Roll Hausfrau har noget virkelig smart Aida bånd og laver virkelig fede designs som jeg skal have afprøvet en dag.

6 kommentarer:

  1. Virkelig fine design! Den med skibene kommer da i den grad til at gøre lykke! :)
    Kan du ikke presse broderiets og bagsidens sider ind, så de begge ligner skråbånd og så sy dem sammen med en stikning? Jeg tænker, at du så kan slippe for at skulle vende? Eller er det noget juks?
    Kh Astrid
    P.s. Tak for den fine omtale og linket til min GiveAway! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Astrid

      Det tænker jeg at jeg må prøve næste gang.

      Og ingen årsag :-)

      Slet
  2. Hvor er de fine :) og så sidder jeg om vi måske kender de samme venner - bor de ved Kalundborg? For hvor mange kan lige lære hinanden at kende der ;)

    Håber forresten at din gevinst er nået sikkert frem - jeg glemte jo at skrive til dig da jeg sendte af sted :)

    Smil

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Ej du må undskylde at jeg ikke har skrevet til dig. Det er meningen at jeg jo skulle vise det fine stof på bloggen! Så NU skal jeg have det gjort (imorgen...). Men ja det er kommet frem og jeg er meget glad for det. TAK!
      Mon ikke vi i det mindste ved hvem hinandens venner er eller har hørt om dem? Men dem her, de bor i Kbh. :-)
      KH GItte

      Slet
  3. Hvor er de flotte! Imponeret over din energi. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov Astrid, undskyld jeg ikke har fået svaret! Tak og Tak :-) Det der broderi er perfekt til at slappe af på sofaen og tællearbejdet er minimalt!

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar