Sider

torsdag den 9. maj 2013

Noget til mig selv....

Jeg har syet et stykke tøj til mig selv... Hvilket ikke var en videre stor succes, så jeg håber ikke helt at jeg mister modet.

Mønsteret er fra onion, en raglan sweatshirt - hvor svært kan det være??? Ahh men altså, jeg måler min størrelse og tegner mønsteret og går igang. Synes nok at den er lidt kort, men det er jo en bred hals udskæring, så det kan jo godt snyde lidt. -Det gjorde det så ikke. Da ærmene var syet på og blusen syet sammen, havde jeg en stumpetrøje med brede og lange ærmer. Så kastede jeg den i et hjørne og ventede på at skulle på syskole hos Frk. Svendsen.

Det var jeg så igår, og selv med en overlocker drillede det skidt. Jeg fik syet en bred "rib" på (i stedet for almindelig rib) så længden passer, ærmerne blev klippet og syet smallere og ribben blev sat på i hals og ærmer.

Nu er den færdig og hvis jeg ikke skal blive helt gal på mønsteret og frustreret over egne evner, må jeg nok prøve igen snart. En ting jeg dog er tilfreds med, er mine hjemmelavet leo-tittebånd. De er lidt stive lige nu, men mon ikke det forsvinder i vask?



Stoffet er isoli fra city center, ribben fra Kits modestoffer.

4 kommentarer:

  1. Fede tittebånd!!
    Den er ellers fin trøjen, men træls med længden. Synes nu det er reddet godt med den brede rib i bunden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Katrine :-)

      Er ved at komme mig over det og ved at være ret glad for trøjen. Den har i hvert falde været dejlig her til weekendens lidt ustadige vejr.

      Slet
  2. Ej, jeg er også vild med leo-tittebåndet - og den trøje ser da bare for skøn ud! Godt reddet hjem med ribben forneden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Trine. Det er skråbånd om syet til piping.

      Blusen er jeg endt med at være blevet rigtig glad for, passer perfekt til dette vejr.

      KH Gitte

      Slet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar