Sider

torsdag den 5. marts 2015

Klavs og tekstil (mis)-brug

Hedder mønsteret på de to trøjer. Det findes på Lines syskole og indeholder lidt flere teknikker end ved syning af en almindelig sweat shirt. (Bla hvordan man dækker den grimme søm i nakken)



Jeg har lavet 3 i alt, 2 små og en stor, men med en lille baby, så er der stort turnover i vasketøjskurven og det er ikke altid tøjet er rent samtidig :-)


Den store (og den lille i vasketøjskurven) er syet i en blå quiltet jersey fra Stof og Stil, blot med vrangen ud på den store model. Han har nemlig allerede en sweatshirt i stoffet. Den lille på billedet er syet i en grå quiltet jersey,  fra stofdepotet, igen vendt på vrangen, så den lyse sider kommer ud af. Stoffet har jeg tidligere brugt til denne sweatshirt og denne nederdel til mig selv. 

Det er altså svært tilfredsstillende at bruge 2 stykker stof op til sidste lille centimeter hvor man ikke kan klemme mere ud af det. Synes tit jeg ender med relativt store reste stykker, så man kan nogen gange have følelsen af, at selvom man bruger fra sit lager, så ændre det ikke rigtigt noget. Er jeg den eneste der har det sådan?

2 kommentarer:

  1. Jeg er også vild med jakken :-) Dine er rigtig lækre i farven. Hvordan får det med knapperne på ribstykket? Jeg satte selv mine i jakken og de er efterfølgende faldet af ribstykket. Øv!

    SvarSlet
  2. Hvor er de var fine!! Kan man nå at sy sådan en jakke på et fredagsfix?

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar