Sider

onsdag den 13. marts 2013

At hækle på stof - the sharp crochet hook



Nu er den endelig blevet afprøvet "the sharp crochet hook". Den har ligget og ventet på at jeg gjorde nogle af de andre projekter færdig... Den er smart, men også lidt vanskelig at styrer, da den jo er spids som en nål og stadig har en lille krog. Dvs der skal holdes styr på stof tråde OG garntråde. Havde læst mig til at jeg skulle prøve den af inden jeg gik i gang med det egentlige projekt. Så nu har en af Baby E's stof bleer fået sig en hæklet kant. Den opmærksomme læser kan se at der er lidt forskel i udtrykket af mine fastmasker, men på to af siderne har jeg hæklet over ægkanten, de andre over en fold og syning der er lidt bredere end ægkanten, så derfor bliver maskerne dybere. 

Den adskiller sig måske ikke så meget fra at lave en kant med tungesting, men tænker at den giver lidt flere muligheder. 

Jeg har flere projekter i hovedet til denne nål... Tænker bla at det vil være super fint at hækle kanter på viskestykker som værtinde gaver.

Hvis du gerne vil hækle på stof, så kan du finde den lige her


Fastmasker over ægkant

Fastmasker over søm og ombuk






Har forsøgt at tage et billede af selve krogen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at skrive til mig, jeg sætter pris på hver enkelt kommentar